tisdag 14 augusti 2012

Skrapa är apa!

Dörrskrapandet fortsätter. Detta pilliga skrapande är det tråkigaste jag gjort under hela renoveringen. Det var till och med roligare att skrapa taket i matrummet. C tycker att det tråkigaste har varit att riva tapet. Jag tycker dock att det var helt ok för då överraskades man ju hela tiden av nya, gamla tapetlager som låg där under...

Hur som haver så var jag nog, vad man skulle kunna kalla det, arbetsskygg igår och gjorde allt annat än att skrapa. Jo, jag skrapade lite i fem-minuters-intervaller. Sedan spankulerade jag runt och påtade med annat, blickade ut över djungeln och fantiserade om alpackor på gården...


Tröjan från vår tid i Belfast har
förpassats till att bara vara arbetströja.

Pill, pill, pill...

Skrapa är apa men C är tapper! Heja C!

När tillfälle gavs hittade jag på andra sysslor,
som också var nödvändiga att göra. Absolut!

Snart är djungeln ett minne blott.
Innom några veckor ska här trimmas
och förberedas inför hösten.



Fridens gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar