torsdag 7 juni 2012

Listjävlar...

Ledig dag mitt i veckan! Härligt! Efter en mycket lyckad personalfest kvällen innan startade dagen med sovmorgon och långsam frukost. Därefter tog vi ett litet ryck och fyllde ett släp med skit från ladugården. Tidigare låg där massa isolering, presenningar, diverse skräp och plank i en salig röra. Nu kan man faktiskt gå där inne! Och allt är sorterat (och med allt menar jag att ca 10 % är sorterat…).

Hur som haver... Efter lunchen, som bestod av våfflor, var det dags för listuppsättning. Taklisterna i köket skulle upp. Detta var också slutet på den gemytliga stämningen som rått på gården hela förmiddagen. Listjävlarna gjorde oss, sakta men säkert, till just små jävlar och vi gick runt och muttrade och spydde galla över listerna, som skulle sågas i vinkel och som aldrig ville bli i rätt vinkel och när de väl blev i rätt vinkel så är ju huset som det är… det är inte en enda rät vinkel…
Kapa listjävlarna...

Listjävlarna är i alla fall uppe...



Listjävlarna kräver väldigt mycket tankeverksamhet...


Spika listjävlarna...

Listjävlarna fick mig tillslut
och jag blev själv en listjävel...
Listiga jävlar, som de är...

Husets absolut mest listkrävande rum, (hoppas jag!), är nu i alla fall snart klart! Kvällen avslutades i alla fall i försoning och två filmer; Funny Games (tysk och obehaglig) och Red Riding 1983 (brittisk och spännande).



Fridens vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar